stap-voor-stap handleiding voor het verkrijgen van steunbetuigingen van beroemdheden, Forewords en vroege recensies voor uw boek

Leestijd: 8 minuten

auteurs vertellen me vaak dat hun eerste doel in marketing is om te gaan na vroege steunbetuigingen voor hun boek. Het is een geweldig doel, maar soms een verwarrend proces.

high-profile mensen uw boek laten blurb of onderschrijven kan veel waarde toevoegen aan uw boek marketing bottom line. Na hen gaan, echter, kan lastig zijn, want in het tijdperk van sociale media en toegang tot iedereen, het is gemakkelijk om mee te laten gaan bij het richten van een influencer.

ik heb gesproken met een aantal auteurs die gewoon een ‘hitlijst’ zullen maken van mensen die ze willen steunen of influencers die ze willen bereiken en beginnen weg te pluggen. Soms werkt dat en soms niet. vaker wel dan niet, het laatste is waar. Hoewel het niet altijd gemakkelijk is om boekaantekeningen te krijgen, is het zeker mogelijk. Ook, hoe hoger je omhoog gaat in de voedselketen van beroemdheden, hoe meer betrokken het proces wordt.

dus laten we eerst wat elk stuk is opsplitsen, voordat we gaan graven hoe we ze kunnen krijgen.

celebrity endorsements

Celebrity endorsements kunnen vrijwel alles betekenen. Het is niet altijd proberen om een goedkeuring te krijgen van Lady Gaga of Reese Witherspoon, soms is het een beroemdheid in uw specifieke markt. Een gratis knipoog van een beroemd gezicht kan zelfs de meest obscure product te lanceren. De meeste reclamebureaus betalen een hoge prijs om een beroemdheid een slok van hun frisdrank te laten nemen of een paar van hun hardloopschoenen te dragen. Het goede nieuws is, als je een goedkeuring voor uw boek kan krijgen zal het waarschijnlijk niet kost je een ding, behalve tijd, geduld, doorzettingsvermogen, en Oh, heb ik al gezegd geduld? Het is een lange weg die je moet beginnen zodra je een redelijk laatste manuscript en, hoe lang het ook is, het kan geweldig zijn voor uw boek marketing bottom line.

Blurbs/Endorsements / Reviews

de terminologie is vaak verwarrend (boekblurb of endorsement vs. boekrecensie) en eerlijk gezegd zijn ze allemaal hetzelfde. Een boekbespreking, per definitie, is iets dat verschijnt op uw Amazon-pagina, maar fragmenten ervan kunnen ook verschijnen op uw boekomslag en/of in uw boek onder de “Book endorsements” sectie. Zo vaak worden deze woorden door elkaar gebruikt. Als je achter een high-profile persoon in uw markt aan gaat, gebruik dan de term “boek endorsement” of “boek blurb” – want die term impliceert automatisch iets dat gedaan is voordat het boek uitkomt.

mensen houden van wat andere mensen leuk vinden, dus het idee van een boek endorsement betekent, in theorie, dat het uw boek marketing op een geweldige manier zal helpen.

Voorwoord

per definitie is een voorwoord voor een boek iets dat is geschreven door een beroemdheid of expert in uw markt – het kan ook gewoon iemand zijn die u bewondert, of wiens werk het boek dat u schreef heeft geïnspireerd. Anders dan een boek endorsement, maar nog steeds “endorsing” uw boek in een veel bredere manier, een voorwoord door een industrie-expert kan echt helpen verbeteren van uw algehele boek marketing.

hoe u een Endorsement, Voorwoord of recensie krijgt

ongeacht of u een boek endorsement of een voorwoord voor uw boek wilt, het proces is vrijwel hetzelfde. Laten we meteen zeggen dat hoe meer je netwerk, hoe sneller dit proces zal gaan voor u. Als mensen je kennen, of je tenminste hebben ontmoet, zijn ze misschien meer geneigd om je te helpen. Ik begrijp de passie achter je project en dat je wilt om het uit te krijgen naar de wereld, en zeker een influencer zou kunnen helpen om die tijd te halveren, maar als je pitch de verkeerde persoon op de verkeerde manier, je zult gewoon verspillen uw eigen waardevolle boek marketing tijd. Dus laten we gaan door deze stappen om u de beste kans op de landing van een boek goedkeuring.

Stap 1: Doe je huiswerk en maak je lijst

als ik het doelwit word voor een boek-endorsement, ben ik altijd verbaasd hoe vaak het boek dat ik heb gevraagd om te blurb niets te maken heeft met mijn vakgebied of waar ik bekend om sta. En terwijl ik begrijp dat iemand als Robin Arzon (een toonaangevende fitness persoonlijkheid) heeft miljoenen volgers, en Goh, zou het niet geweldig zijn als ze gedeeld uw spullen, zou het niet zinvoller als Robin was eigenlijk geïnteresseerd in het onderwerp van uw boek?

u moet er dus voor zorgen dat degene op uw lijst een direct belang heeft bij wat u verkoopt. Niet indirect, niet door iets waar ze tien jaar geleden bij betrokken waren, maar een directe verbinding. Hoe directer de verbinding, hoe makkelijker dit zal zijn. In boekmarketing noemen we dit alignment en je moet mensen vinden die zijn afgestemd op je boek.

vervolgens moet u de conflictcontrole uitvoeren. Wat is een conflictcheck? Het is een juridische term om er zeker van te zijn dat er geen conflicten zijn. Doe dit voordat je ze pitch voor een boek goedkeuring (of een voorwoord). Onderzoek je doel en kijk of er een conflict is met je boek. Hebben ze een boek of product dat ze momenteel promoten? Soms kunnen deze dingen een conflict opleveren en andere keren Bieden ze een kans. Een boek marketing synergie, als het ware.

dit zou een goede kans kunnen zijn om hun werk met uw publiek te delen. Hoewel het misschien niet zo groot als de influencer ‘ s (en waarschijnlijk is het niet) het is nog steeds leuk om het gebaar te bieden en de meeste mensen zullen niet weigeren een gratis vermelding van hun boek of wat het ook is dat ze knie diep in marketing. Maar weet vooraf, voor je eerste contact, of er een probleem is.

relaties zijn het volgende stukje onderzoek voor u. Dat komt omdat boekenmarketing draait om relaties, dat weten we. Zoals ik hierboven al zei: mensen die je kennen zijn meer geneigd om je een boek endorsement te geven (of een voorwoord te schrijven). Controleer je lijst met vrienden en kijk of iemand je doelwit kent. Dit kan de inhoud zijn die je zoekt. En als je toch bezig bent, bouw relaties op, want je zult ze later nodig hebben. Dat doe je door waarde toe te voegen; boekmarketing is een tweerichtingsverkeer. U kunt hun spullen te delen, hen te helpen, en bieden waarde aan jou te kennen. Kom niet zomaar opdagen met je hand voor een boek endorsement want ik kan het bijna garanderen, je zult geen positieve reactie krijgen.

vervolgens, als je je zinnen hebt gezet op iemand, bestudeer ze, weet wat ze hebben geschreven, wat ze leuk vinden en niet leuk vinden. Ik ben zo gevleid als mensen de tijd nemen om mijn werk te leren kennen en zelfs een paar keer waar mensen mijn hond, Cosmo hebben genoemd. Om te weten wie ze zijn, zelfs verwijzen naar iets dat ze onlangs gedeeld op sociale media, een reis die ze namen, wat dan ook. Laat ze weten dat je oplet en dat je erom geeft. Als het gaat om boek marketing, dit maakt een enorm verschil. Vraag iedereen die ooit een product heeft gegooid, of kreeg een boek endorsement of een social media share.

stap twee: Maak uw Pitching Package

of u nu boek endorsements/blurbs zoekt of iemand om een voorwoord voor u te schrijven, het pitch package is vrijwel hetzelfde. Laten we uitzoeken wat dat is.

• uw Boekomslag: u moet een volledige of bijna volledige omslag hebben, wat betekent dat u waarschijnlijk vrij vroeg in het proces begint.
  • een overzicht van één pagina van uw boek: Dit kan de achterkant kopie voor uw boek, vergelijkbaar met wat je zou zetten op uw Amazon boek pagina.
  • vroege boekrecensies of boek-Endorsements: als u zich richt op mensen voor boek-endorsements/blurbs, wilt u misschien een lijst toevoegen van degenen die u al hebt gekregen. Soms, als ze zijn indrukwekkende namen, kan het meer vroege aantekeningen aan te moedigen. Denk eraan: mensen houden van wat andere mensen leuk vinden, het is de menselijke natuur om iets te verkiezen dat anderen al als positief zien.
  • uw inhoudsopgave: als het non-fictie is, is dit een must.
  • Boekvoorbeeld: Ik beveel 3-5 hoofdstukken van het boek.
  • vooraf geschreven Voorwoord, Blurbs, of Endorsements (we zullen hier meer over praten in een minuut).

Stap drie: vooraf geschreven inhoud

een ding zie ik dat veel auteurs nalaten te doen, is het creëren van een aantal vooraf geschreven inhoud. Ja, dit betekent het schrijven van blurb / endorsement samples, of het schrijven van een schets voor het voorwoord. Is dit vals spelen? Nou, ja en nee. Ten eerste, in bijna elk geval is de persoon die je doelwit is bezig. Dus door dit te doen zal ze wat tijd besparen en ik kan je bijna garanderen dat je het aantal steunbetuigingen dat je krijgt verdubbelt. Hetzelfde geldt voor het voorwoord. Ik ben altijd gevleid als iemand me vraagt om een voorwoord voor hun boek te schrijven, maar het is veel gemakkelijker voor mij om akkoord te gaan om het te doen als ze wat vooraf geschreven inhoud hebben. Dit betekent niet dat ik het woordelijk zal gebruiken, maar het is een begin en een tijdsbesparing.

over het algemeen zal ik aanbevelen dat een auteur een paar verschillende endorsements/blurbs maakt binnen het pakket waaruit iemand kan kiezen. Als ik iemand richt voor een goedkeuring, zal ik hen vertellen dat ik heb vooraf geschreven sommige, als ze nuttig zijn, en ze zijn welkom om ze te bewerken als ze willen.

deze stap alleen al garandeert bijna dat u de endorsements die u krijgt verdrievoudigt. Als je de juiste mensen voor je boek hebt gericht, kan ik bijna garanderen dat dit ook voor jou geldt.

Stap vier: maak uw Pitch

zoveel als we allemaal weten hoeveel e-mails grote namen en influencers krijgen, ben ik nog steeds verbaasd over hoe vaak ik toonhoogtes zie die niet gefocust en rammelend zijn. Hoewel ik niet in de buurt van de hoeveelheid e-mail die een celeb of beïnvloeder doet, Ik ben nog steeds verbaasd over hoeveel onprofessionele pitches ik krijg. Overweeg dit: ongeacht hoe je pitching, uw onderwerp is cruciaal en de meesten van ons hebben een preview op onze telefoon, ook, dus afgezien van een crafty onderwerp, overwegen een ondertitel die de eerste zin die ze zien zal zijn voordat zelfs het openen van de e-mail. Dat is hoe veel van ons scannen e-mail deze dagen voordat we beslissen of om het te openen, bestand, of gewoon dump het. En als je het geluk hebt om een beïnvloeder te krijgen om uw e-mail te openen, zorg ervoor dat het lichaam van het is een strak gerichte toonhoogte die idealiter niet langer dan een paragraaf.

Stap vijf: hoe je doel te pitchen

nu je het bovenstaande hebt gedaan, is het tijd om echt te gaan na wat je wilt. Laten we zeggen dat je wilt dat een high-profile persoon om u een goedkeuring te geven voor uw boek. Waar begin je? Nou, je kunt beginnen met hun website.Instagram of Twitter Ik wil je ontmoedigen om iemand te pitchen op Facebook Messenger, of via een privébericht op Instagram of Twitter. Neem in plaats daarvan de tijd om hun contactgegevens te vinden, die op hun website moeten staan. Het is niet alleen slim, maar ook goede boekenmarketing.

als hun website moeilijk te vinden is, kunnen ze een agent hebben – als het een auteur is, e-mail hun uitgever en kijk of ze u kunnen leiden. Voor grotere namen kan de uitgever deze verzoeken afhandelen.

als de persoon een spreker is en u een evenement bijwoont, kan dit ook voor u een kans zijn. Soms kunt u contact opnemen met sprekers na hun gesprekken-als je dat doet, zorg ervoor dat uw boek endorsement pitch package bij u, zodat u het aan hen kunt overhandigen, en zorg ervoor dat hun contactgegevens (of erachter te komen met wie je moet contact opnemen om follow-up).

als uw doel een acteur is, Wilt u beginnen door contact op te nemen met de Screen Actors Guild om de huidige agent/publicist informatie te krijgen. U kunt dit doen door te bellen naar: (323) 549-6737 als de celeb die u zoekt LA-based is. Zo niet, ga dan naar www.sag.org voor de actuele contactgegevens van het Gilde kantoor in New York.

stap zes: opvolging

afhankelijk van wie u het doelwit bent voor een goedkeuring van een boek, kan het vervolgstuk hiervan uw grootste stuk werk zijn. Waarom? Want hoe groter het doelwit, hoe drukker ze zullen zijn. Ook, als je het doelwit bent van een beroemdheid, moet je misschien door lagen van mensen gaan om bij hen te komen, dus wees geduldig en ijverig. Ga dan verder.

ik ben er vast van overtuigd (en het is mijn persoonlijke boekmarketingfilosofie) dat zelfs de meest spraakmakende influencers bereikbaar zijn als je de juiste acties onderneemt om dit te doen. Gelijkgestemde influencers zullen vaak opgewonden zijn en meer dan bereid om je te helpen, maar de relatie hoeft daar niet te eindigen. Ik vind dat deze situaties vaak veranderen in zeer wederzijds voordelige lange termijn relaties, wat betekent dat je deze inspanning niet moet laten vallen zodra je je boek goedkeuring. Blijf op hun radar scherm, want het bereiken van influencers is niet iets dat een einddatum moet hebben of een eenmalige ding. En natuurlijk, als je krijgt wat je zoekt, schiet het naar de vier hoeken van de aarde!

Wat Nu?

moet het zoeken naar boekaantekeningen stoppen wanneer uw boek is gepubliceerd? Geenszins. Sterker nog, ik heb auteurs gekend om voortdurend achter grote namen aan te gaan om hun boek te onderschrijven. Als boek endorsements zijn uw doel, dan is uw boek marketing moet niet stoppen als je een handvol.

soms beginnen auteurs klein om groot te worden, wat betekent dat ze beginnen met kleinere boekaantekeningen en hierop voortbouwen naarmate het boek in populariteit blijft groeien. Als u uw boek zelf hebt gepubliceerd, wordt het vrij gemakkelijk om uw cover bij te werken met een nieuw boek endorsement, hoewel vaak deze zijn gewoon toegevoegd aan de auteur Amazon pagina.

een geweldige boek-endorsement, of voorwoord van een beà nvloeder uit de industrie, kan een geweldige manier zijn om uw boek het been omhoog te geven dat het nodig heeft en het te helpen om zich te onderscheiden van de concurrentie. Het kost gewoon wat tijd, moeite en een beetje planning!