hoe de advertentie-inkomsten | succesformule en beproefde oplossingen te verhogen

heeft u ooit nagedacht over hoe u uw advertentie-inkomsten kunt berekenen?

er is een “publishers’ success formula” (zoals we het graag noemen), je moet weten! Het is de moeite waard om in gedachten te houden dat uw advertentie-inkomsten niet alleen afhankelijk is van uw geld te verdienen partner en het aantal advertenties weergegeven.

het hangt ook af van het publiek van uw website, de loyaliteit, betrokkenheid en de kwaliteit van uw advertentie-inventaris.

In dit artikel leert u hoe deze formule werkt en hoe u het omzetpotentieel kunt inschatten met behulp van uw eigen Google Analytics en/of vergelijkbare webgegevens. Deze formule zal ook werken voor uw voordeel, terwijl het gebruik van verschillende website groeistrategieën.

inhoudsopgave:

  • Key metrics of calculing your ad revenue
  • FORMULA
  • hoe ad revenue te berekenen met behulp van Google Analytics? / Step by Step Guide
  • hoe ad-inkomsten te berekenen met behulp van vergelijkbare webgegevens?
  • Hoe kan de succesformule van een uitgever helpen om zowel websiteverkeer als inkomsten te laten groeien?
  • 5 beproefde strategieën om uw website metrics te laten groeien

belangrijke metrics voor het berekenen van uw advertentie-inkomsten

de succesformule is vrij eenvoudig; het is in principe een wiskundige vermenigvuldiging van bepaalde website ‘ s en monetisatie metrics, terwijl het “succes” zelf inkomsten is.

website belangrijke statistieken zijn: gebruikers die het publiek van uw website vertegenwoordigen, hun loyaliteit en betrokkenheid.

monetisatie metrics omvatten: uw advertentie inventaris en reclame prijs in CPMs.

om de formule te berekenen, beschouw één maand als een periode.

formule

zoals u kunt zien, vertegenwoordigt de formule het algemene begrip: “hoe meer gebruikers naar een website komen, hoe meer omzet er is.”

eigenlijk zijn dingen ingewikkelder.

het aantal gebruikers beïnvloedt het inkomstenpotentieel, maar het volledige beeld bestaat uit het begrijpen hoe vaak en hoe betrokken deze gebruikers zijn terwijl ze bepaalde advertenties op een website hebben.

publiek – dit zijn de gebruikers die uw website meer dan een maand bezoeken.

loyaliteit-is een maatstaf die aangeeft hoe vaak gebruikers gemiddeld per maand terugkeren naar een website.

Engagement-is een maatstaf die laat zien hoeveel paginaweergaven gemiddeld gebruikers genereren tijdens hun bezoeksessie.

ad-inventaris – de hoeveelheid beschikbare advertentieruimte op de website van de uitgever. Het verwijst ook naar het aantal advertenties beschikbaar om te verkopen aan adverteerders.

prijs-het vertegenwoordigt de hoeveelheid geld voor hoeveel u verkoopt uw advertentie inventaris. De prijs wordt berekend in banner impressies, meestal als een CPM (1000 impressies).

elk meetinstrument op zichzelf vertegenwoordigt een andere strategie en aanpak voor het verhogen van de advertentie-inkomsten.

voordat we meer in strategie graven, geven we u een voorbeeld van hoe u Google Analytics kunt gebruiken om de succesformule te berekenen.

hoe ad-inkomsten berekenen met behulp van Google Analytics? / Stap voor stap handleiding

laten we de formule opnieuw bekijken en de statistieken wijzigen volgens Google Analytics:

eerste stap

1. Open uw Google Analytics

2. Ga naar de linker zijbalk en druk op publiek, dan overzicht.

Google Analytics zijbalk

tweede stap

om uw potentiële advertentie-inkomsten te berekenen kiest u een maand als periode, in dit voorbeeld kiezen we 1-31 juli 2020. Dan volgens de formule kijken naar de gebruikers, het aantal sessies per gebruiker, en pagina’s / sessies.

volgens onderstaande afbeelding zijn er 188734 gebruikers per maand. Elk van deze gebruikers is teruggekeerd naar de pagina 1,23 keer per sessie en bezocht 2,08 pagina ‘ s gemiddeld.

(188734×1.23×2.08 xAdsxPrice) / 1000 = omzet

Google Analytics audience overview data

derde stap

stel dat er op uw website 5 advertenties worden weergegeven. De prijs vertegenwoordigt CPM-metriek, die de advertentie-inkomsten die door u als uitgever van 1000 advertentie-impressies van banners illustreert.

u kunt dit nummer (CPM) zien in uw Google Adsense– Account of als u een rapportagesysteem voor het genereren van inkomsten gebruikt. Laten we zeggen in dit geval, uw CPM is 0,50 EUR

(188734×1.23×2.08x5x0.50) / 1000 = 1207EUR

uw potentiële advertentie-inkomsten zijn 1207EUR

hoe de advertentie-inkomsten te berekenen met behulp van vergelijkbare webgegevens?

als u Google Chrome extension– Similar Web gebruikt, zijn de statistieken die u moet gebruiken voor de formule:

-maandelijkse bezoeken, wat gelijk is aan uw gebruikers of doelgroep

-pagina’ s per bezoek, wat overeenkomt met de betrokkenheid en loyaliteit van uw gebruikers

we namen dezelfde website, en volgens de foto hieronder verschillen maandelijkse bezoeken enigszins van Google Analytics-gegevens. Het is omdat vergelijkbare webgegevens het gemiddelde aantal maandelijkse bezoeken voor meer dan een maand berekenen.

er zijn 407 900 gebruikers per maand. Elk van deze gebruikers heeft 2.15 pagina ‘ s per bezoek bezocht. Laten we zeggen dat de CPM is 0,50 EUR en er zijn 5 advertenties op de website.

uw potentiële advertentie-inkomsten zouden in dit geval 2192EUR

(407 900 x 2,15 x 5 x 0,50)/1000=2192EUR

soortgelijke webgegevens

beproefde strategieën: Hoe kan de succesformule van een uitgever helpen om zowel het websiteverkeer als de inkomsten te vergroten?

zoals we eerder hebben vermeld, vertegenwoordigen de statistieken van elk van de formule verschillende strategieën over hoe u de advertentie-inkomsten van uw website kunt verhogen.

om te begrijpen hoe krachtig deze formule is, laten we eens kijken naar een voorbeeld.

strategie om uw advertentie-inkomsten te laten groeien

stel je voor dat uw website vrij vers en nieuw is. Het wordt bezocht door 30 000 bezoekers (gebruikers) per maand, die, gemiddeld, bezocht de site 1,3 keer en bekeken 1,5 pagina ‘ s. Er zijn gemiddeld 5 advertenties per pagina, en de CPM is 0,40 EUR.

om de advertentie-inkomsten van een dergelijke website te berekenen, zetten we de getallen in de formule:

(30 000 x 1,3 x 1,5 x 5 x 0,40) / 1000=117EUR

aangezien deze website vrij nieuw is, is 117EUR een goede hoeveelheid geld. In feite, dit is een beetje meer dan een minimum van 100EUR dat Setupad uitbetaalt.

laten we nu afspreken dat er inspanningen zijn gedaan om het aantal gebruikers, hun loyaliteit en de betrokkenheid met 30% in totaal te verhogen. Ook, 1 advertentie plaatsing werd toegevoegd, en de CPM na de optimalisatie Setupad verstrekt, verhoogd tot 0,50 EUR.

(39000×1.69×1.95x6x0.50) / 1000=385,57 EUR

de inkomsten stegen van 117 EUR naar 385,57 EUR, wat meer dan 300% is! De hele groei werd gecreëerd door de belangrijkste statistieken van het omzetpotentieel te laten groeien.

Hoe kan dit worden bereikt?

5 beproefde strategieën om uw website metrics te laten groeien

  1. Hoe vergroot u het aantal gebruikers dat een website bezoekt?
  • verbeter SEO, zowel intern als extern
  • Verbeter de strategie voor content-distributie door meer sociale kanalen te gebruiken
  • gebruik de juiste hoeveelheid en goed zichtbare sociale pictogrammen
  • worden weergegeven in Google News / Discovery
  1. hoe de loyaliteit van gebruikers te verbeteren?
  • bied hen aan om zich aan te melden voor een nieuwsbrief en deze periodiek te versturen met de juiste inhoud
  • bied de push notificaties aan voor gebruikers
  • laat gebruikers opmerkingen achterlaten en actief deelnemen
  • geef extra waarde voor trouwe gebruikers, bijvoorbeeld downloadbare bestanden, een pdf-boek, enz.
  1. hoe de betrokkenheid van gebruikers te vergroten?
  • Aanbodgerelateerde / aanbevolen artikelen zowel-binnen als onderaan het artikel
  • Verbeter de recirculatiestrategie door een kopmenu plakkerig te maken voor mobiele gebruikers
  • gebruik meer interactieve media, zoals video-inhoud
  • verhoog de algemene prestaties van uw website
  1. wees niet bang om advertenties te testen en weer te geven op verschillende plaatsingen van advertenties. Echter, don ‘ t rommel uw website met te veel advertenties. Het kan niet alleen de eerste drie belangrijke metrics van de formule schaden, maar ook de eCPM verminderen.
  1. het kweken van de CPM is een complexe aanpak die Setupad doet. De vuistregel is om de viewability zo goed mogelijk te houden, terwijl de website niet overbevolkt wordt met te veel advertenties. Hierdoor kunnen adverteerders de werkelijke waarde van uw advertentie-inventaris realiseren, en de CPM begint te groeien

conclusie

zorg ervoor dat u uw doelgroep kent en begrijpt. Blijf je best doen en creëer hoogwaardige content, waardoor het aantal terugkerende bezoekers toeneemt.

we willen benadrukken dat CPM-en ad-plaatsingen niet de belangrijkste dingen zijn die u moet overwegen bij het berekenen van advertentie-inkomsten.

een ander punt dat u moet onthouden is dat als u een of meer variabelen verhoogt, uw advertentie-inkomsten hoger zullen zijn.

omdat Setupad meer advertenties op uw site kan toevoegen, zal uw CPM hoger worden en uw advertentie-inkomsten ook. Verhoog uw advertentie-inkomsten bij ons door u aan te melden!

Write a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.