miten lisätä mainostuloja / menestyskaava ja hyväksi havaitut ratkaisut

Oletko koskaan miettinyt, miten lasket mainostulosi?

on olemassa ”kustantajien menestyskaava” (kuten me sitä kutsumme), sinun pitäisi tietää! On syytä pitää mielessä, että mainostulosi eivät riipu vain kaupallistamiskumppanistasi ja näytettyjen mainosten määrästä.

se riippuu myös verkkosivustosi yleisöstä, sen uskollisuudesta, sitoutumisesta ja mainosvaraston laadusta.

tässä artikkelissa opit, miten tämä kaava toimii ja miten voit arvioida tuottopotentiaalia käyttämällä omaa Google Analyticsia ja/tai vastaavaa Verkkodataa. Tämä kaava toimii myös eduksesi työllistäessään eri verkkosivuilla kasvustrategioita.

Sisällysluettelo:

  • tärkeimmät tiedot mainostulojen laskemisesta
  • FORMULA_2336>
  • miten mainostulot lasketaan Google Analyticsin avulla? / Step by Step Guide
  • Miten lasketaan mainostulot samankaltaisten Web-tietojen avulla?
  • miten kustantajan menestyskaava voi auttaa kasvattamaan sekä verkkosivujen liikennettä että tuloja?
  • 5 todistetut strategiat kasvattaa sivustosi mittareita

keskeiset mittarit mainostulojen laskemiseksi

menestyskaava on melko yksinkertainen; se on pohjimmiltaan matemaattinen kertolasku tiettyjen verkkosivujen ja rahallistamisen mittareista, kun taas ”menestys” itsessään on tuloja.

verkkosivuston tunnuslukuja ovat: käyttäjät, jotka edustavat sivustosi yleisöä, heidän uskollisuutensa ja sitoutumisensa.

Rahoitusmittareita ovat: mainosvaraston ja mainonnan hinta CPM.

kaavan laskemiseksi pidetään ajanjaksona yhtä kuukautta.

kaava

kuten näette, kaava edustaa yleistä käsitystä: ”mitä enemmän käyttäjiä tulee verkkosivustolle, sitä enemmän on tuloja.”

oikeastaan asiat ovat monimutkaisempia.

käyttäjien määrä vaikuttaa tulopotentiaaliin, mutta kokonaiskuva koostuu siitä, kuinka usein ja miten sitoutuneita nämä käyttäjät ovat, kun heillä on joitakin mainoksia verkkosivustolla.

yleisö-nämä ovat käyttäjät, jotka vierailevat sivustollasi yli kuukauden ajan.

uskollisuus-on mittari, joka kertoo, kuinka monta kertaa käyttäjät palaavat sivustolle keskimäärin kuukaudessa.

Engagement-on mittari, joka kertoo, kuinka monta sivunäkymää keskimääräiset käyttäjät luovat vierailunsa aikana.

mainosten inventaario-julkaisijan verkkosivuilla olevan ilmoitustilan määrä. Se viittaa myös mainostajille myytävien mainosten määrään.

hinta-se tarkoittaa rahasummaa siitä, kuinka paljon myyt mainosvarastoasi. Hinta lasketaan bannerin näyttökertoina, yleensä CPM: nä (1000 näyttökertaa).

jokainen metriikka itsessään edustaa erilaista strategiaa ja lähestymistapaa siihen, miten mainostuloja voidaan kasvattaa.

ennen kuin syvennymme strategiaan, antakaamme esimerkki siitä, miten voit käyttää Google Analyticsia menestyskaavan laskemiseen.

miten mainostulot lasketaan Google Analyticsin avulla? / Step by Step Guide

käydään kaava vielä kerran läpi ja muutetaan mittareita Google Analyticsin mukaan:

ensimmäinen vaihe

1. Avaa Google Analytics

2. Siirry vasempaan sivupalkkiin ja paina yleisö, sitten yleiskatsaus.

 Google Analyticsin sivupalkki

toinen vaihe

mahdollisten mainostulojen laskemiseksi valitse yksi kuukausi ajanjaksoksi, tässä esimerkissä valitsemme 1. -31. heinäkuuta 2020. Sitten kaavan mukaan tarkastella käyttäjiä, istuntojen määrä per käyttäjä, ja sivut / istunnot.

alla olevan kuvan mukaan käyttäjiä on kuukaudessa 188734. Jokainen näistä käyttäjistä on palannut sivulle 1,23 kertaa jokaista istuntoa kohden ja käynyt keskimäärin 2,08 sivulla.

(188734×1.23×2.08 xAdsxPrice) / 1000 = Revenue

Google Analyticsin yleisökatsaustiedot

Third Step

kuvitelkaamme, että sivustossasi näkyy 5 mainosta. Hinta edustaa CPM-mittaria, joka kuvaa mainostuloja, joita sinä julkaisijana saat 1000 mainoksen näyttökerrasta bannereista.

voit nähdä tämän numeron (CPM) Google Adsense– tililläsi tai jos käytät monetization platform-raportointijärjestelmää. Oletetaan tässä tapauksessa, CPM on 0.50 EUR

(188734×1.23×2.08x5x0.50) / 1000 = 1207eur

potentiaalinen mainostulosi on 1207eur

miten lasket mainostulot samankaltaisten Web-tietojen avulla?

jos käytät Google Chrome– laajennusta-samankaltaista Webiä, kaavassa tulee käyttää seuraavia mittareita:

-kuukausikäyntejä, jotka ovat yhtä kuin käyttäjäsi tai yleisösi

– sivuja per käynti, mikä on käyttäjiesi sitoutuminen ja uskollisuus

otimme saman sivuston, ja alla olevan kuvan mukaan kuukausikäynnit poikkeavat hieman Google Analyticsin tiedoista. Se johtuu siitä, että samankaltaiset verkkotiedot laskevat kuukausittaisten käyntien keskiarvon yli kuukauden ajalta.

käyttäjiä on kuukaudessa 407 900. Jokainen näistä käyttäjistä on käynyt 2,15 sivua per vierailu. Oletetaan, että CPM on 0.50 EUR ja on 5 mainoksia verkkosivuilla.

potentiaalinen mainostulosi olisi tässä tapauksessa 2192EUR

(407 900 x 2,15 x 5 x 0,50)/1000=2192eur

similar web data

Proven strategies: How can a publisher ’ s success formula help to grow both– website liikenne ja tulot?

kuten aiemmin mainittiin, jokainen kaavan mittareista edustaa erilaisia strategioita siitä, miten voit lisätä sivustosi mainostuloja.

ymmärtääksemme, kuinka voimakas tämä kaava on, katsotaanpa esimerkkiä.

Strategy to grow your ad revenue

Let ’ s imagine that your website is sangen fresh and new. Sillä vierailee kuukaudessa 30 000 kävijää (käyttäjää), jotka keskimäärin kävivät sivustolla 1,3 kertaa ja katsoivat 1,5 sivua. Sivulla on keskimäärin 5 mainosta, ja CPM on 0.40 EUR.

tällaisten verkkosivujen mainostulojen laskemiseksi laitetaan numerot kaavaan:

(30 000 x 1, 3 x 1, 5 x 5 x 0, 40)/1000=117eur

koska tämä sivusto on melko uusi, 117EUR on hyvä summa rahaa. Itse asiassa tämä on hieman yli vähintään 100EUR että Setupad maksaa.

sovitaan nyt, että käyttäjien määrää, heidän uskollisuuttaan ja sitoutumista pyrittiin lisäämään yhteensä 30%. Myös 1 ad sijoitus lisättiin, ja CPM jälkeen optimointi Setupad edellyttäen, nousi 0.50 EUR.

(39000×1.69×1.95x6x0.50)/1000=385,57 euroa

tulot kasvoivat 117 eurosta 385,57 euroon eli yli 300%! Koko kasvu syntyi juuri kasvattamalla tulopotentiaalin keskeisiä mittareita.

miten tämä voidaan saavuttaa?

5 testattua strategiaa sivuston metriikan kasvattamiseksi

  1. miten lisätä sivustolla vierailevien käyttäjien määrää?
  • Paranna hakukoneoptimointia, sekä sisäistä että ulkoista
  • Paranna sisällönjakelustrategiaa käyttämällä enemmän sosiaalisia kanavia
  • Käytä oikea määrä ja hyvin näkyviä sosiaalisia kuvakkeita
  1. miten parantaa käyttäjäuskollisuutta?
  • tarjoa heille uutiskirjeen tilaamista ja lähetä se säännöllisesti asiallisen sisällön kanssa
  • tarjoa push-ilmoitukset käyttäjille
  • Anna käyttäjien jättää kommentteja ja osallistua aktiivisesti
  • tarjoa lisäarvoa uskollisille käyttäjille, esimerkiksi Ladattavat tiedostot, pdf-kirja jne.
  1. miten lisätä käyttäjien sitoutumista?
  • tarjoukseen liittyvät / suositellut artikkelit sekä-artikkelin sisä-että alaosassa
  • Paranna kierrätysstrategiaa tekemällä otsikkovalikosta tahmea mobiilikäyttäjille
  • käytä interaktiivisempaa mediaa, kuten videosisältöä
  • Paranna verkkosivustosi yleistä suorituskykyä
  1. älä pelkää testata ja näyttää mainoksia erilaisissa mainospaikoissa. Älä kuitenkaan sotke verkkosivustoasi liian monilla mainoksilla. Se voi vahingoittaa paitsi kaavan kolmea ensimmäistä keskeisintä mittaria, myös vähentää eCPM: ää.
  1. CPM: n kasvattaminen on monimutkainen lähestymistapa, jota Setupad tekee. Nyrkkisääntönä on pitää katselukelpoisuus mahdollisimman hyvänä, mutta ei ahtaa verkkosivustoa liiallisilla mainoksilla. Näin mainostajat voivat ymmärtää mainosvarastosi todellisen arvon, ja CPM alkaa kasvaa

johtopäätös

varmista, että tunnet ja ymmärrät kohdeyleisösi. Tee parhaasi ja luo laadukasta sisältöä, mikä lisää palaavien kävijöiden määrää.

haluamme korostaa, että CPM ja mainosten sijoittelut eivät ole tärkeimpiä asioita, jotka kannattaa ottaa huomioon mainostuloja laskettaessa.

muista myös, että jos lisäät yhtä tai useampaa muuttujaa, mainostulosi ovat suuremmat.

koska Setupad voi lisätä sivustoosi lisää mainoksia, CPM-laitteesi kasvaa ja myös mainostulosi kasvavat. Lisää mainostuloja kanssamme rekisteröitymällä!

Write a Comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.