- har du noen gang tenkt på hvordan du beregner annonseinntektene dine?
- Innholdsfortegnelse:
- nøkkeltall for beregning av annonseinntektene dine
- FORMEL
- hvordan beregner du annonseinntekter Ved Hjelp Av Google Analytics? / Steg For Steg Guide
- Første Trinn
- Andre Trinn
- Tredje Trinn
- hvordan beregner du annonseinntekter ved Å bruke Lignende nettdata?
- Dokumenterte strategier: Hvordan kan en utgivers suksessformel bidra til å vokse begge– nettsted trafikk og inntekter?
- Strategi for å øke annonseinntektene
- 5 dokumenterte strategier for å øke nettstedstatistikken
- Konklusjon
har du noen gang tenkt på hvordan du beregner annonseinntektene dine?
det er en «utgivere suksess formel» (som vi liker å kalle det), bør du vite! Det er verdt å huske på at annonseinntektene dine ikke bare avhenger av inntektsgenereringspartneren din og antall annonser som vises.
Det avhenger også av nettstedets publikum, lojalitet, engasjement og kvaliteten på annonsebeholdningen.
i denne artikkelen lærer du hvordan denne formelen fungerer og hvordan du estimerer inntektspotensialet ved å bruke Dine Egne Google Analytics og / eller Lignende Webdata. Denne formelen vil også fungere for din fordel mens ansette ulike nettsted vekst strategier.
Innholdsfortegnelse:
- Nøkkeltall for beregning av annonseinntekter
- FORMEL
- hvordan beregner du annonseinntekter Ved Hjelp Av Google Analytics? / Steg For Steg Guide
- hvordan beregne annonseinntekter ved Hjelp Av Lignende Webdata?
- Hvordan kan en utgivers suksessformel bidra til å vokse både-nettstedstrafikk og inntekter?
- 5 dokumenterte strategier for å øke nettstedstatistikkene dine
nøkkeltall for beregning av annonseinntektene dine
suksessformelen er ganske enkel; det er i utgangspunktet en matematisk multiplikasjon av bestemte nettsteds-og inntektsberegninger, mens «suksessen» i seg selv er inntekter.
Nøkkeltall For Nettsteder inkluderer: brukere som representerer nettstedets publikum, deres lojalitet og engasjement.
Inntektsmålinger inkluderer: annonsebeholdningen og annonseringsprisen din i Cpm-Er.
for å beregne formelen, vurder en måned som en periode.
FORMEL
som du kan se, representerer formelen den generelle forståelsen :» jo flere brukere kommer til et nettsted, jo mer inntekter er det.»
faktisk er ting mer komplisert.
antall brukere påvirker inntektspotensialet, men hele bildet består av å forstå hvor ofte og hvor engasjert disse brukerne er mens de har noen annonser på et nettsted.
Målgruppe-dette er brukerne som besøker nettstedet ditt i over en måned.
Lojalitet– Er En beregning som viser hvor mange ganger brukere kommer tilbake til et nettsted i gjennomsnitt per måned.
Engasjement– Er En beregning som viser hvor mange sidevisninger i gjennomsnitt brukere genererer i løpet av besøksøkten.
Annonselager– mengden tilgjengelig annonseplass på utgiverens nettsted. Det refererer også til antall annonseplasseringer som er tilgjengelige for salg til annonsører.
Pris-det representerer mengden penger for hvor mye du selger annonsebeholdningen din. Prisen beregnes i bannervisninger, vanligvis SOM EN CPM (1000 visninger).
hver beregning i seg selv representerer en annen strategi og tilnærming i hvordan du kan øke annonseinntektene.
før vi graver mer inn i strategi, la oss gi deg et eksempel på Hvordan Du kan bruke Google Analytics til å beregne suksessformelen.
hvordan beregner du annonseinntekter Ved Hjelp Av Google Analytics? / Steg For Steg Guide
la oss gå gjennom formelen igjen Og endre beregningene i Henhold Til Google Analytics:
Første Trinn
1. Åpne Google Analytics
2. Gå til venstre sidebar og trykk På Audience, Og Deretter Oversikt.
Andre Trinn
hvis du vil beregne potensielle annonseinntekter, velger du en måned som en periode, i dette eksemplet velger vi 1.-31. juli 2020. Deretter i henhold til formelen se på brukerne, antall økter per bruker, og sider/økter.
ifølge bildet nedenfor er det 188734 brukere per måned. Hver av disse brukerne har returnert til siden 1,23 ganger per hver økt og besøkt 2,08 sider i gjennomsnitt.
(188734×1.23×2.08 xAdsxPrice)/1000=Revenue
Tredje Trinn
la oss forestille oss at på nettstedet ditt er det vist 5 annonser. Prisen representerer CPM-beregning, som illustrerer annonseinntektene som genereres av deg som utgiver fra 1000 annonsevisninger av bannere.
du kan se dette nummeret (CPM) I Google Adsense– Kontoen din, eller hvis du bruker et rapporteringssystem for inntektsgenereringsplattform. La oss si I dette tilfellet AT CPM er 0,50 EUR
(188734×1.23×2.08x5x0.50) / 1000=1207eur
din potensielle annonseinntekt er 1207EUR
hvordan beregner du annonseinntekter ved Å bruke Lignende nettdata?
hvis Du bruker google Chrome– utvidelse-Lignende Web, er beregningene du bør bruke for formelen:
– månedlige besøk, som er lik brukerne eller publikum
– sider per besøk, som er brukernes engasjement og lojalitet
vi tok samme nettsted, Og i henhold til bildet nedenfor månedlige besøk avvike litt Fra Google Analytics-data. Det er Fordi Lignende Webdata beregner gjennomsnittlig antall månedlige besøk i mer enn en måned.
Det er 407 900 brukere per måned. Hver av disse brukerne har besøkt 2,15 sider per besøk. La oss si AT CPM er 0,50 EUR og det er 5 annonser på nettstedet.
potensielle annonseinntekter, i dette tilfellet, ville VÆRE 2192EUR
(407 900 x 2.15 x 5 x 0.50)/1000=2192eur
Dokumenterte strategier: Hvordan kan en utgivers suksessformel bidra til å vokse begge– nettsted trafikk og inntekter?
som vi nevnte tidligere, representerer hver av formelens beregninger forskjellige strategier for hvordan du kan øke nettstedets annonseinntekter.
for å forstå hvor kraftig denne formelen er, la oss se på et eksempel.
Strategi for å øke annonseinntektene
la oss forestille oss at nettstedet ditt er ganske friskt og nytt. Den besøkes av 30 000 besøkende (brukere) per måned, som i gjennomsnitt besøkte nettstedet 1,3 ganger og så på 1,5 sider. Det er 5 annonser per side i gjennomsnitt, OG CPM er 0,40 EUR.
for å beregne slik nettstedets annonseinntekter, la oss sette tallene inn i formelen:
(30 000 x 1.3 x 1.5 x 5 x 0.40)/1000=117eur
siden dette nettstedet er ganske nytt, ER 117EUR en god sum penger. Faktisk er dette litt over minimum 100EUR som Setupad betaler ut.
la oss nå være enige om at det ble gjort anstrengelser for å øke antall brukere, deres lojalitet og engasjementet med 30% totalt. Også 1 annonseplassering ble lagt til, og CPM etter optimaliseringsoppsettet ble gitt, økt til 0,50 EUR.
(39000×1.69×1.95x6x0.50) / 1000=385,57 EUR
inntektene økte fra 117EUR til 385,57 EUR, som er mer enn 300%! Hele veksten ble opprettet bare ved å øke nøkkeltallene for inntektspotensialet.
Hvordan kan dette oppnås?
5 dokumenterte strategier for å øke nettstedstatistikken
- hvordan øke antall brukere som besøker et nettsted?
- Forbedre SEO, både intern og ekstern
- Forbedre innholdsdistribusjonsstrategi ved å bruke flere sosiale kanaler
- Bruk riktig mengde og godt synlige sosiale ikoner
- bli omtalt I Google Nyheter / Discovery
- hvordan forbedre brukerens lojalitet?
- Tilby dem å registrere seg for et nyhetsbrev og sende det med jevne mellomrom med riktig innhold
- Tilby push-varslinger for brukere
- La brukere legge igjen kommentarer og delta aktivt
- Gi ekstra verdi for lojale brukere, For eksempel nedlastbare, en pdf-bok, etc.
- Hvordan øke brukerengasjementet?
- Tilby relaterte / anbefalte artikler både-inne i artikkelen og nederst i den
- Forbedre resirkuleringsstrategien ved å gjøre en toppmeny klebrig for mobile brukere
- Bruk mer interaktive medier, for eksempel videoinnhold
- Øk den generelle ytelsen til nettstedet ditt
- Ikke vær redd for å teste og vise annonser på ulike annonseplasseringer. Men ikke rot nettstedet ditt med for mange annonser. Det kan skade ikke bare de tre første nøkkeltallene i formelen, men også redusere eCPM.
- Å Øke CPM er en kompleks tilnærming Som Setupad gjør. Tommelfingerregelen er å holde synligheten så god som mulig mens du ikke overfyller nettstedet med for mange annonser. Dette gjør det mulig for annonsører å realisere den sanne verdien av annonsebeholdningen, og CPM begynner å vokse
Konklusjon
Sørg for at du kjenner og forstår målgruppen din. Fortsett å gjøre ditt beste og skape kvalitetsinnhold, og dermed øke antall returnerende besøkende.
VI vil understreke AT CPM og annonseplasseringer ikke er de viktigste tingene du bør vurdere når du beregner annonseinntekter.
Et annet poeng du bør huske er at hvis du øker en eller flere variabler, blir annonseinntektene dine høyere.
Siden Setupad kan legge til flere annonser på nettstedet ditt, BLIR CPM-EN din høyere og annonseinntektene dine også. Øk annonseinntektene dine med oss ved å registrere deg!