Sådan øges annonceindtægter | succesformel og gennemprøvede løsninger

har du nogensinde tænkt over, hvordan du beregner din annonceindtægt?

der er en “forlags succesformel” (som vi gerne kalder det), du skal vide! Det er værd at huske på, at din annonceindtægt ikke kun afhænger af din indtægtsgenereringspartner og antallet af viste annoncer.

det afhænger også af din hjemmesides målgruppe, dens loyalitet, engagement og kvaliteten af din annoncebeholdning.

i denne artikel lærer du, hvordan denne formel fungerer, og hvordan du estimerer indtægtspotentialet ved hjælp af dine egne Google Analytics og/eller lignende internetdata. Denne formel vil også arbejde for din fordel, mens ansætte forskellige hjemmeside vækststrategier.

Indholdsfortegnelse:

  • nøglemålinger til beregning af dine annonceindtægter
  • formel
  • Sådan beregnes annonceindtægter ved hjælp af Google Analytics? / Trin for trin Guide
  • hvordan til at beregne annonceindtægter ved hjælp af lignende data?
  • Hvordan kan en forlags succesformel hjælpe med at vokse både-hjemmeside trafik og omsætning?
  • 5 gennemprøvede strategier til at vokse din hjemmeside metrics

Key metrics for beregning af din annonce indtægter

succes formel er ganske enkel; det er dybest set en matematisk multiplikation af visse hjemmeside og monetarisering metrics, mens “succes” i sig selv er indtægter.

hjemmeside nøgletal omfatter: brugere, der repræsenterer din hjemmesides publikum, deres loyalitet og engagement.

monetisering metrics omfatter: din annonce opgørelse og reklame pris i CPMs.

for at beregne formlen overveje en måned som en periode.

formel

som du kan se, repræsenterer formlen den generelle forståelse: “jo flere brugere kommer til en hjemmeside, jo flere indtægter er der.”

faktisk er tingene mere komplicerede.

antallet af brugere påvirker indtjeningspotentialet, men det fulde billede består i at forstå, hvor ofte og hvor engagerede disse brugere er, mens de har nogle annoncer på en hjemmeside.

publikum– det er de brugere, der besøger din hjemmeside i over en måned.

loyalitet– er en måling, der viser, hvor mange gange brugere vender tilbage til en hjemmeside i gennemsnit pr.

Engagement– er en metric, der viser, hvor mange sidevisninger i gennemsnit brugere genererer under deres besøgssession.

Annonceopgørelse– mængden af tilgængelig annonceplads på udgiverens hjemmeside. Det henviser også til antallet af annonceplaceringer, der er tilgængelige for at sælge til annoncører.

Pris– det repræsenterer mængden af penge for, hvor meget du sælger din annoncebeholdning. Prisen beregnes i bannervisninger, normalt som en CPM (1000 visninger).

hver måling repræsenterer i sig selv en anden strategi og tilgang til, hvordan man øger annonceindtægterne.

før vi graver mere ind i strategi, lad os give dig et eksempel på, hvordan du kan bruge Google Analytics til at beregne succesformlen.

hvordan beregnes annonceindtægter ved hjælp af Google Analytics? / Trin for trin Guide

lad os gennemgå formlen igen og ændre metrics i henhold til Google Analytics:

første trin

1. Åbn din Google Analytics

2. Gå til venstre sidepanel, og tryk på målgruppe, derefter oversigt.

Google Analytics sidebar

andet trin

for at beregne din potentielle annonceindtægt skal du vælge en måned som en periode, i dette eksempel vælger vi 1. – 31. juli 2020. Så i henhold til formlen se på brugerne, antal sessioner pr.bruger og sider/sessioner.

ifølge billedet nedenfor er der 188734 brugere pr. Hver af disse brugere er vendt tilbage til siden 1,23 gange pr.

(188734×1.23×2.08 1000 = omsætning

Google Analytics audience oversigt data

tredje trin

lad os forestille os, at der på din hjemmeside vises 5 annoncer. Prisen repræsenterer CPM-metric, som illustrerer annonceindtægterne genereret af dig som udgiver fra 1000 annoncevisninger af bannere.

du kan se dette nummer (CPM) på din Google Adsense– konto, eller hvis du bruger et rapporteringssystem til indtægtsgenereringsplatform. Lad os sige i dette tilfælde, at din CPM er 0, 50 EUR

(188734×1.23×2.08h5h0.50) / 1000=1207eur

dine potentielle annonceindtægter er 1207EUR

hvordan beregnes annonceindtægter ved hjælp af lignende data?

hvis du bruger Google Chrome– udvidelse-lignende Internet, er de målinger, du skal bruge til formlen:

-månedlige besøg, hvilket er lig med dine brugere eller publikum

– sider pr.besøg, som er dine brugeres engagement og loyalitet

vi tog den samme hjemmeside, og ifølge billedet nedenfor adskiller månedlige besøg sig lidt fra Google Analytics-data. Det skyldes, at lignende data beregner det gennemsnitlige antal månedlige besøg i mere end en måned.

der er 407 900 brugere om måneden. Hver af disse brugere har besøgt 2,15 sider pr. Lad os sige, at CPM er 0,50 EUR, og der er 5 annoncer på hjemmesiden.

din potentielle annonceindtægt ville i dette tilfælde være 2192EUR

(407 900 * 2.15 * 5 * 0.50)/1000=2192eur

lignende data

dokumenterede strategier: Hvordan kan en forlags succesformel hjælpe med at vokse begge– hjemmeside trafik og indtægter?

som vi nævnte tidligere, repræsenterer hver af formelens metrics forskellige strategier for, hvordan du kan øge din hjemmesides annonceindtægter.

for at forstå, hvor kraftig denne formel er, lad os se på et eksempel.

strategi for at øge din annonceindtægt

lad os forestille os, at din hjemmeside er ret frisk og ny. Det besøges af 30 000 besøgende (brugere) om måneden, som i gennemsnit besøgte stedet 1,3 gange og så 1,5 sider. Der er i gennemsnit 5 annoncer pr. side, og CPM er 0,40 EUR.

for at beregne en sådan hjemmesides annonceindtægter, lad os sætte tallene i formlen:

(30 000 1.3 1.5 5 0.40) / 1000=117eur

da denne hjemmeside er helt ny, er 117eur en god sum penge. Faktisk er dette lidt over et minimum af 100EUR, som Setupad udbetaler.

lad os nu være enige om, at der blev gjort en indsats for at øge antallet af brugere, deres loyalitet og engagementet med 30% i alt. Der blev også tilføjet 1 annonceplacering, og CPM efter den leverede optimeringsopsætning steg til 0,50 EUR.

(39000×1.69×1.95h6h0.50) / 1000=385,57 EUR

omsætningen steg fra 117EUR til 385,57 EUR, hvilket er mere end 300%! Hele væksten blev skabt bare ved at udvide de vigtigste målinger af indtægtspotentialet.

Hvordan kan dette opnås?

5 gennemprøvede strategier til at vokse din hjemmeside metrics

  1. Hvordan kan man øge antallet af brugere, der besøger en hjemmeside?
  • forbedre SEO, både interne og eksterne
  • forbedre indhold distribution strategi ved hjælp af flere sociale kanaler
  • Brug den rigtige mængde og godt synlige sociale ikoner
  • få vist i Google Nyheder / Discovery
  1. hvordan forbedres brugerloyaliteten?
  • tilbyde dem at tilmelde sig et nyhedsbrev og sende det med jævne mellemrum med korrekt indhold
  • tilbyde push notifikationer til brugere
  • lad brugerne forlade kommentarer og aktivt deltage
  • Giv ekstra værdi for loyale brugere, f.eks.
  1. Hvordan øges brugerengagementet?
  • tilbud relaterede / anbefalede artikler både-inde i artiklen og i bunden af den
  • forbedre recirkulationsstrategien ved at gøre en overskriftsmenu klæbrig til mobilbrugere
  • brug mere interaktive medier, såsom videoindhold
  • Forøg den samlede ydeevne på din hjemmeside
  1. vær ikke bange for at teste og vise annoncer på forskellige annonceplaceringer. Men ikke rod din hjemmeside med for mange annoncer. Det kan skade ikke kun de første tre nøglemålinger i formlen, men også reducere eCPM.
  1. at dyrke CPM er en kompleks tilgang, som Setupad gør. Tommelfingerreglen er at holde synligheden så god som muligt, mens du ikke overfylder hjemmesiden med for mange annoncer. Dette gør det muligt for annoncører at realisere den sande værdi af din annoncebeholdning, og CPM begynder at vokse

konklusion

sørg for, at du kender og forstår din målgruppe. Fortsæt med at gøre dit bedste og skabe kvalitetsindhold, hvilket øger antallet af tilbagevendende besøgende.

vi vil gerne understrege, at CPM-og annonceplaceringer ikke er de vigtigste ting, du bør overveje, når du beregner annonceindtægter.

et andet punkt, du skal huske, er, at hvis du øger en eller flere variabler, vil din annonceindtægt være højere.

da Setupad kan tilføje flere annoncer på din hjemmeside, vil din CPM blive højere og din annonceindtægt også. Forøg din annonceindtægt hos os ved at tilmelde dig!

Write a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.