6 metoder för att få bokrecensioner för självpublicerade författare

en av de mest uppbyggande aspekterna av att bli författare är att läsa någons positiva recension om din bok. Det är verkligen en underbar sak att veta att något du har skrivit har resonerat med en läsare. Och vad ett kraftfullt verktyg bokrecensioner är för att hjälpa till att sälja din bok! Ju fler recensioner du kan rack upp, desto mer trovärdig din bok ser till den person som landade på sin notering när du söker.

så, hur får du recensioner för din bok? Lyckligtvis finns det flera beprövade sätt att uppmuntra människor att lämna en recension efter att ha läst din bok. Hemligheten att landa recensioner är att inte vara blyg om att begära dem. Det hjälper också att ha en granskningssökande strategi förberedd innan du ens startar din bok. Läs vidare för att lära dig allt om hur du får bokrecensioner.

hur man får kvalitet bokrecensioner i 6 enkla steg

marknadsföring din bok börjar bokstavligen med din allra första recension. Kunniga författare förstår att kvantiteten är viktig; ju fler recensioner, desto bättre-förutsatt att de är solida 4 eller 5-stjärniga recensioner, eller hur?

det säger sig självt att din förmåga att skörda en fin runda bokrecensioner är direkt knuten till noggrann skrivning och redigering av ditt manuskript. Kom ihåg att du letar efter positiva recensioner som hjälper till att skapa försäljningsmoment. När du har finslipat ditt manuskript, skapat en iögonfallande omslagsdesign, och skrivit en övertygande bokbeskrivning, bör du nu känna dig säker på att gå efter recensioner.

när din bok laddas upp på en onlinebokförsäljningsplattform är det dags att fokusera på de många sätt du kan få din bok granskad. Skimp inte på detta viktiga steg i självpubliceringsprocessen. Att göra denna ansträngning direkt från fladdermusen kommer allvarligt att påverka framgången för din bokförsäljning för de kommande månaderna och åren.

hur du får din bok granskad i 6 steg:

inkludera en uppmaning i boken.

i slutet av din bok, antingen på författarens bio-sida eller omedelbart efter, bör du ringa till handling. Detta inkluderar en begäran för läsaren att följa dig på dina sociala medieplattformar eller webbplats och be läsaren att nådigt lämna en bokrecension på webbplatsen där de köpte den.

fråga vid ditt boklanseringsevenemang.

samla en stor grupp vänner och familjemedlemmar för att hjälpa dig att starta din bok. På lanseringsfesten kan du inte bara vägleda folket till din boklänk på webbplatserna—även skicka dem ett mail med länkarna inkluderade—men be dem också lämna en recension efter att de har läst den. Denna grupp ensam kommer sannolikt att skapa 20 bokrecensioner för din bok. Kom ihåg att det här är de människor som bryr sig om din framgång och kommer att vara mottagliga för din hjärtliga grund.

skapa ett Goodreads-konto.

Goodreads är ett populärt socialt nätverk som inbjuder ivrig läsare och författare att läsa och göra bokrekommendationer. Det finns ingen kostnad, men författare behöver skapa en profil. Ju mer aktiv Du är på Goodreads, engagerar dig med läsare på forum, desto mer kommer din bok att märkas och granskas. Var noga med att också lägga till ett utdrag eller två från din bok.

Bjud in recensioner.

att inspirera människor att lämna en bokrecension kräver mer än önsketänkande. Du måste verkligen komma rätt ut och be om recensioner. Använd dina sociala medieplattformar och webbplats för att begära recensioner för din bok. Även publicera en länk till granskningsfältet på bokhandlaren webbplatser kan hjälpa flytta dem tillsammans i processen. Var inte blyg om att bara komma ut och be om recensioner.

fråga bokbloggare.

det finns bokbloggare som rutinmässigt läser och granskar självpublicerade böcker. Medan många av dessa kommer att begära en avgift för denna tjänst, många gör det inte. Innan du närmar dig en bokbloggare, var noga med att läsa deras inlämnings-eller frågeriktlinjer och välj bara de bokbloggare som passar din genre. För att få gratis bokrecensioner för självutgivna författare, kolla in dessa bokbloggar på TheIndyView.com.

börja marknadsföra din bok.

när du har cirka 20 bokrecensioner är det dags att börja aktivt marknadsföra det. Vänta tills du har fått 20 + recensioner för din bok för att maximera avkastningen på investeringen, eftersom personer du direkt till din bok kommer att vara mycket mer villiga att köpa din bok när du ser att du har ett stort antal recensioner. Ju fler böcker du säljer, desto fler recensioner får du, och det bygger bara därifrån. Marknadsför din bok på BookBub, Amazon ads, Facebook och Instagram.

3 ställen att få recensioner för din bok

nu när du har en bra uppfattning om de många sätten att få recensioner för din bok, låt oss bli specifika. Här är några ytterligare detaljer för att vägleda dig längs granskningsprocessen:

• nå ut till bokbloggare. För att hitta bokbloggare som kommer att skriva en recension utan kostnad, kolla in Bokbloggarlistan, Bokrecensentens gula sidor och den ovannämnda Indy-vyn.
  • Ställ in din Goodreads-profil. Goodreads kan ge en guldgruva av bokrecensenter för en självutgiven författare utan kostnad, hjälper till att sätta din bok på kartan.
  • Bygg en webbplats. En författarwebbplats ger en perfekt plattform för att marknadsföra och sälja din bok och be om läsarrecensioner. Använd en webbplatsbyggare som Wix, Zyro eller GoDaddy för lättanvända mallar och låga kostnader.

gör din bok värd en positiv recension

din boks ultimata framgång kommer att förlita sig starkt på den produkt du skapar. På denna konkurrenskraftiga och trånga onlinebokmarknad finns det inget utrymme för ett oprofessionellt bokprojekt. För att ge din bok den bästa chansen att sälja—och inhämta en massa positiva recensioner—anlita expertis Gatekeeper Press. Deras förstklassiga team av redaktörer och bokdesigners hjälper dig att göra din bok perfekt och placera den för framgång. Ring Gatekeeper Press på (866) 535-0913 eller besök dem online idag för att komma igång.

självpublicerande samråd

kostnadsfri konsultation