6 metoder til at få boganmeldelser til selvudgivne forfattere

et af de mest opbyggende aspekter ved at blive forfatter er at læse nogens positive anmeldelse om din bog. Det er virkelig en vidunderlig ting at vide, at noget, du har skrevet, har resoneret med en læser. Og hvad et kraftfuldt værktøj boganmeldelser er for at hjælpe med at sælge din bog! Jo flere anmeldelser du kan samle op, jo mere troværdig ser din bog ud til den person, der landede på dens fortegnelse, mens du søgte.

så hvordan får du anmeldelser til din bog? Heldigvis er der flere afprøvede og sande måder at tilskynde folk til at forlade en anmeldelse efter at have læst din bog. Hemmeligheden bag landing anmeldelser er at ikke være genert om at anmode dem. Det hjælper også at have en gennemgang-søger strategi forberedt før du selv lancere din bog. Læs videre for at lære alt om, hvordan du får boganmeldelser.

Sådan får Kvalitet boganmeldelser i 6 enkle trin

markedsføring din bog bogstaveligt starter med din allerførste anmeldelse. Kyndige forfattere forstår, at kvantitet betyder noget; jo flere anmeldelser, jo bedre-forudsat at de er solide 4 eller 5 stjernede anmeldelser, højre?

det siger sig selv, at din evne til at høste en dejlig runde boganmeldelser er direkte bundet til den omhyggelige skrivning og redigering af dit manuskript. Husk, du leder efter positive anmeldelser, der hjælper med at skabe salgsmoment. Når du har finpudset dit manuskript, oprettet et iøjnefaldende coverdesign, og skrevet en overbevisende bogbeskrivelse, du skal nu føle dig sikker på at gå efter anmeldelser.

når din bog uploades til en online boghandlingsplatform, er det tid til at fokusere på de mange måder, du kan få din bog gennemgået på. Skim ikke på dette vigtige trin i selvudgivelsesprocessen. At gøre denne indsats lige uden for flagermusen vil alvorligt påvirke succesen med dit bogsalg i de kommende måneder og år.

Sådan får du din bog gennemgået i 6 trin:

Medtag en opfordring til handling i bogen.

i slutningen af din bog, enten på forfatterbiosiden eller umiddelbart efter, skal du give en opfordring til handling. Dette inkluderer en anmodning om, at læseren følger dig på dine sociale medieplatforme eller hjemmeside og beder læseren om nådigt at efterlade en boganmeldelse på hjemmesiden, hvor de købte den.

spørg på din bog lancering begivenhed.

Saml en stor gruppe venner og familiemedlemmer for at hjælpe dig med at starte din bog. På lanceringen fest, kan du ikke kun guide folk til din bog link på hjemmesider—selv sende dem en e—mail med links inkluderet-men også bede dem om at forlade en anmeldelse, når de er færdige med at læse den. Denne gruppe alene vil sandsynligvis oprette 20 boganmeldelser til din bog. Husk, det er de mennesker, der bekymrer sig om din succes og vil være modtagelige for din dybtfølte bøn.

Opret en Goodreads konto.

Goodreads er et populært socialt netværk, der inviterer ivrige læsere og forfattere til at læse og komme med boganbefalinger. Der er ingen omkostninger involveret, men forfattere har brug for at oprette en profil. Jo mere aktiv du er på Goodreads, engagerende med læsere på fora, jo mere bliver din bog bemærket og gennemgået. Sørg også for at tilføje et uddrag eller to fra din bog.

Inviter anmeldelser.

at inspirere folk til at forlade en boganmeldelse kræver mere end ønsketænkning. Du skal virkelig komme lige ud og bede om anmeldelser. Brug dine sociale medieplatforme og hjemmeside til at anmode om anmeldelser af din bog. Selv at sende et link til gennemgangsfeltet på boghandelssiderne kan hjælpe med at flytte dem sammen i processen. Vær ikke genert over bare at komme ud og bede om anmeldelser.

spørg bogbloggere.

der er bogbloggere, der rutinemæssigt læser og gennemgår selvudgivne bøger. Mens mange af disse vil anmode om et gebyr for denne service, gør mange ikke. Før du nærmer dig en Bogblogger, skal du læse deres retningslinjer for indsendelse eller forespørgsel og kun vælge de bogbloggere, der passer til din genre. For at få gratis boganmeldelser til selvudgivne forfattere, tjek disse bogbloggere på TheIndyView.com.

begynd at promovere din bog.

når du har omkring 20 boganmeldelser, er det tid til at begynde aktivt at promovere det. Vent, indtil du har fået 20+ anmeldelser til din bog for at maksimere investeringsafkastet, da folk, du leder til din bog, vil være meget mere villige til at købe din bog, når du ser, at du har et stort antal anmeldelser. Jo flere bøger du sælger, jo flere anmeldelser får du, og det bygger bare derfra. Promover din bog på BookBub, annoncer, Facebook og Instagram.

3 steder at få anmeldelser til din bog

nu hvor du har en god ide om de mange måder at få anmeldelser til din bog, lad os få specifikke. Her er nogle yderligere detaljer, der kan guide dig langs gennemgangsindsamlingsprocessen:

• nå ud til bogbloggere. For at finde bogbloggere, der vil skrive en anmeldelse uden beregning, skal du tjekke Bogbloggerlisten, boganmelder Gule Sider og den førnævnte Indy-visning.
  • Opret din Goodreads-profil. Goodreads kan give en skattekiste af boganmeldere til en selvudgivet forfatter uden omkostninger, hjælper med at sætte din bog på kortet.
  • Byg en hjemmeside. En forfatter hjemmeside giver en perfekt platform for at fremme og sælge din bog og beder om læseren anmeldelser. Brug en hjemmesidebygger som f.eks. GoDaddy til brugervenlige skabeloner og lave omkostninger.

gør din bog værdig til en positiv anmeldelse

din bogs ultimative succes vil stole stærkt på det produkt, du opretter. I denne konkurrencedygtige og overfyldte online bogmarked er der ikke plads til et uprofessionelt bogprojekt. For at give din bog den bedste chance for at sælge—og få en masse positive anmeldelser—få ekspertise fra Gatekeeper Press. Deres førsteklasses team af redaktører og bogdesignere hjælper dig med at perfektionere din bog og placere den til succes. Ring til Gatekeeper Press på (866) 535-0913 eller besøg dem online i dag for at komme i gang.

self publishing høring

gratis konsultation